SELAMAT DATANG


KLIK FOR MORE INFO

Selasa, 16 Ogos 2016

Membaca itu jambatan ilmu

Assallammualaikum semua..

Saya terfikir.. masa di sekolah dulu. Cikgu selalu pesan. Kena baca buku.. ulangkaji.. baca ni.. baca tu.. huhu... Sehinggakan ada masa tu. Saya masih d sekolah menengah. Ada diadakan kempen membaca. Nama apa tah.. 'nilam' kot.

Pelajar diberi peluang membaca 10 minit sebelum proses pembelajaran bermula. Siap ada buku lagi..untuk rekod buku apa di baca.. di suruh tulis tajuk buku. Penulis. Muka Surat. Sinopsisnya dan moral of the story. Masa tu kadang.. kita baca buku kadang bukan nak faham sangat pun. Hoho.. p perpustakaan. Pilih buku yang nak di baca. Amik maklumat untuk di tulis kat 'buku rekod'. Sekadar untuk penuhkan quota (betul ke ejaan tu).

Tapi.. not all the time gitu. Hehe.. pasal kita suka membaca apa. Hihi.. bila dah tua ni.. baru la nak didik diri ni supaya banyak membaca. Membaca tu kan.. jendela dunia.

Sekarang ni.. saya banyak beli novel.. kiranya suka kumpul novel la juga.. pastu beli buku motivasi. Buku keibubapaan. Buku kanak2..(untuk anak2 kami).

Hinggakan anak sulung saya kata."umie ni.. asyik beli buku jer.. bukan nak beli makann.." hehe.. tapi xpa la. Nanti dia faham juga nanti. Hehe..

Buat sahabat blogger semua..

jika korang nak beli buku.. sudi2kan la melawat fanpage saya.

> Kedai Online Awana

Jangan lupa Like & Share yer.

Terima kasih.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Terima Kasih kerana berkunjung ke blog ini
Jangan memalu tinggalkan komen yer.