SELAMAT DATANG


KLIK FOR MORE INFO

Jumaat, 4 Julai 2014

RAKYAT MALAYSIA KONGSI PEMBELIAN DALAM TALIAN DI LAMAN SOSIAL

Coretan dari Akhbar ~~~

KUALA LUMPUR, 26 Mac 2013(Bernama) -- Majoriti pembeli Malaysia berminat untuk berkongsi pembelian dalam talian mereka di laman rangkaian sosial popular seperti Facebook, Twitter dan Pinterest, demikian menurut syarikat e-dagang utama Jepun, Rakuten Inc.

 Ia berkata mengikut kajian yang dikeluarkan baru-baru ini daripada Indeks E-dagang mereka, kaji selidik global mengenai trend membeli-belah, lebih dua pertiga (67 peratus) daripada mereka yang disoal di Malaysia akan mengesyorkan produk melalui platform media sosial mereka. "Kecenderungan Malaysia untuk membeli-belah secara sosial menonjol pada skala global, berada di tempat kedua selepas Indonesia yang mengambil tempat teratas dengan 78 peratus," demikian menurut Rakuten dalam satu kenyataan hari ini.
Menurut syarikat itu, buat kali pertama Malaysia dimasukkan dalam kajian yang mendapati keutamaan membeli-belah secara sosial di pasaran. Presiden dan Ketua Pegawai Eksekutif Rakuten Shopping Masaya Ueno, berkata penemuan menunjukkan bahawa Malaysia memanfaatkan gelombang membeli-belah sosial, selaras dengan trend global. 

"Terdapat peningkatan yang pasti dalam pengguna menggunakan talian membeli-belah mereka dalam dua tahun yang lalu dan kami menjangka ini terus meningkat pada kadar yang stabil, terutama dengan proliferasi menghubungkan rangkaian sosial kepada laman e-dagang.

"Ia menandakan keperluan untuk membeli-belah dalam talian untuk mengintegrasikan ciri-ciri yang membolehkan pengguna dengan mudah berkongsi pembelian mereka di saluran sosial dalam usaha untuk meningkatkan pengalaman mereka secara keseluruhan selaras dengan permintaan dan tingkah laku mereka," katanya.

 -- BERNAMA

Maksudnya.. peningkatan pembelian dalam talian di laman sosial di kalangan rakyat Malaysia semakin meningkat.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Terima Kasih kerana berkunjung ke blog ini
Jangan memalu tinggalkan komen yer.